Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Nu börjas det!

Av Anna-Lena Nilsson - 9 mars 2011 00:38

I dag är första dagen i mitt bloggliv. Har inte gjort detta tidigare. Inför min 40-års-dag förra året skrev jag en lista på saker jag vill göra innan jag blir för gammal, innan det är för sent......Att testa blogga var en av dem sakerna så nu är två saker avklarade   Yeah!


I ett svagt ögonblick önskade jag mig en tatuering i 40-års present. Fick en! För någon månad sedan var det dags att se till att en grej på listan kunde strykas. Ingen återvändo. En späckhuggare sitter nu på min högra skuldra och jag blev supernöjd och fått många positiva kommentarer. Men det blir inte fler. Sa självsäkert till min väninna att nästa gång blir i så fall på en möhippa vilket never happens!! 


Nu tror ni kanske jag är singel men nix, är jag inte! Jag hittade en pärla bland singlarna här ute i cyberspace för snart ett och ett halvt år sen   . Honom släpper jag aldrig! Behöver inte skriva han är underbar för vems partner är inte det... Jag är lycklig över att han dök upp där på dejtingsajten, jag såg honom och bestämde mig - honom vill jag ha....honom ska jag ha....det var något över honom som bara.....Skulle kunna skriva hur mycket som helst om mannen i mitt liv men tänker inte göra det. Skriver bara....Nu vet jag vad ÄKTA kärlek innebär och hur det känns........


Det var riktigt roligt det här. Lätt att skriva, inga problem med fingersättningen på tangentbordet - man är ju utbildad sekreterare - så inlägget skrivs med x antal ord per minut. Orden bara kommer. Måste nog bromsa mig själv nu. 


Att skriva ett inlägg är sin sak. Vad andra tycker är en annan. Skriva om saker och ting i livet och på ett sätt som fängslar läsaren är nog inte så lätt. Vi får väl se om jag får några kommentarer här på min blogg.


Tänk vad tiden går fort när man har det trevligt. Nu är det dax för denna bloggerskan att få sin skönhetssömn.


  Bestämt denna smiley får bli avslut. Jag älskar vatten! 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena Nilsson - 4 april 2011 18:00

"Tidpunkten att slappna av är när du inte har tid att göra det". Så stod det på en tavla jag såg i ett skyltfönster. Fanns en hel del tavlor. Vita tavlor i olika storlekar. Svart text. Olika ordspråk. Så enkla men ändå stilrena och fyller sitt budska...

Av Anna-Lena Nilsson - 26 mars 2011 21:32

Har ni oxå känt den där längtan nån gång? Längtan efter sol och fågelkvitter. Längtan efter sommaren. Längtan efter glass. Längtan efter någon. Längtan efter ..... Ja spelar ingen roll vad vi längtar efter. Vet att det känns så härligt när längtan ti...

Av Anna-Lena Nilsson - 21 mars 2011 09:43

Har ni någon gång varit med om att det dom säger i reklamen stämmer? Tänker i mitt fall på Fritidsresors reklam. Livet är inte dagarna som passerar utan dagarna man minns.    En vändpunkt i mitt liv är en av de dagarna jag minns. En dag i slutet ...

Av Anna-Lena Nilsson - 15 mars 2011 08:05

Uppmärksamma sin käresta kan man göra på olika sätt. Jag har idag uppmärksammat min i webbradion lugna favoriter.    Skickade ett mejl till vardagsflirten och igår ringde dem. Blev sååå glad att de läst mitt mejl. En kompis sa till mej: -Det är s...

Av Anna-Lena Nilsson - 14 mars 2011 00:14

Ja chilla det har jag verkligen gjort i helgen. Nog första gången jag använt det ordet själv. Hört killarna hemma snacka om att de ska chilla med vänner men jag - jag har inte chillat tidigare.     Hela fredagen gick åt till att städa, diska, tvä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards