Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Chilla

Av Anna-Lena Nilsson - 14 mars 2011 00:14

Ja chilla det har jag verkligen gjort i helgen. Nog första gången jag använt det ordet själv. Hört killarna hemma snacka om att de ska chilla med vänner men jag - jag har inte chillat tidigare.  


Hela fredagen gick åt till att städa, diska, tvätta, vika tvätt, sortera sopor, snygga till här hemma inför helgen. När lördan kom var det så skööööönt  att ha allt undanstökat och bara kunna gå upp, baka frallor och njuta av att det var lördag. Möte på badet vid tio, hemma vid halv ett. Bara ta det lugnt.  På kvällen hamnade man i en grannes soffa, chillade med två väninnor och såg Melodifestivalen Final 2011. 


Vann rätt låt? Frågar alla tidningar efteråt. Jag höll i alla fall på drunkna i Saades ögon  . Tyckte faktiskt låten var en av de bästa så - ja, jag tyckte nog att rätt låt vann och då menar jag låten.....

Det finns många schlagers som fortfarande är lika bra när man hör dem.   Ein bisschen frieden med Nicole är fin lyssna på - kommer ihåg den fina vita gitarren (efteråt hade jag en önskan kunna spela gitarr men hur skulle jag få tid lära mej det med skola, simträning och annat kul). I Evighet med Carola gillar jag och Främlingstexten kan ju alla. Tusen och en natt är en av många jag minns. Kul är det i alla fall sitta och surfa gamla schlagers på you tube. 


Söndag förmiddag chillades i soffan med två timmars lång film, tillagade en god middag och hann med en cykeltur på kvällen med en väninna. Om mina batterier inte blivit laddade i helgen så vet jag ärligt talat inte om jag verkligen kan ta det lugnare.... Kanske får ladda hos någon annan nästa helg???


Chilla är faktiskt inte så dumt ändå.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena Nilsson - 4 april 2011 18:00

"Tidpunkten att slappna av är när du inte har tid att göra det". Så stod det på en tavla jag såg i ett skyltfönster. Fanns en hel del tavlor. Vita tavlor i olika storlekar. Svart text. Olika ordspråk. Så enkla men ändå stilrena och fyller sitt budska...

Av Anna-Lena Nilsson - 26 mars 2011 21:32

Har ni oxå känt den där längtan nån gång? Längtan efter sol och fågelkvitter. Längtan efter sommaren. Längtan efter glass. Längtan efter någon. Längtan efter ..... Ja spelar ingen roll vad vi längtar efter. Vet att det känns så härligt när längtan ti...

Av Anna-Lena Nilsson - 21 mars 2011 09:43

Har ni någon gång varit med om att det dom säger i reklamen stämmer? Tänker i mitt fall på Fritidsresors reklam. Livet är inte dagarna som passerar utan dagarna man minns.    En vändpunkt i mitt liv är en av de dagarna jag minns. En dag i slutet ...

Av Anna-Lena Nilsson - 15 mars 2011 08:05

Uppmärksamma sin käresta kan man göra på olika sätt. Jag har idag uppmärksammat min i webbradion lugna favoriter.    Skickade ett mejl till vardagsflirten och igår ringde dem. Blev sååå glad att de läst mitt mejl. En kompis sa till mej: -Det är s...

Av Anna-Lena Nilsson - 11 mars 2011 19:04

Överallt ska man numera ha ett användarnamn. Till e-posten, olika hemsidor man ska logga in på, till bloggen....kan vara svårt ibland komma på vad man ska kalla sig själv... Watergirl var ganska givet namn. Jag älskar vatten!  Började simma när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards